Pagina's

zondag 19 januari 2014

Floor

Mama wilde zaterdag eigenlijk met mij naar Alkmaar gaan rijden.De moeder van Floor was jarig en mama wilde haar verrassen.  Ik was al zó lang niet bij Floor geweest.. ik kon me nauwelijks nog herinneren hoe ze eruit zag. En dat terwijl ze mijn állereerste vriendin was, gewoon vanaf de dag dat ik geboren was. En toen was de auto kapot. Gewoon.. zomaar.. kapot.. onze "nieuwe" auto. Hij moest gerepareerd en dat zou nogal een mega klus worden. Niet iets wat zomaar binnen een uurtje geregeld zou zijn. En dus ging het Floor- Feestje niet door. Ik verdrietig. Na het schaatsen keken we samen met Alex de lego- film op Netflix en toen ging de telefoon. Mama had op facebook gezet dat ze had willen komen maar dat de auto kapot was.. en toen mistte Dimi en Mirjam mama ook.. en belde ze.. dat hun auto niet stuk was.. en dat ze onderweg waren.. mét Floor! Ik was helemaal door het dolle.. en zenuwachtig.. want tjoh.. ik moest even op het blog kijken hoe Floor er ook alweer uitzag.. ik dacht dat ik haar een jaar niet gezien had.. maar het bleek 2 jaar.. en een paar weken. Nóh.. vét erg! Toen ze er waren was het een beetje gek. We stonden tegenover elkaar.. glimlachte, giechelde, bekeken elkaar. Floor is geen Floortje meer. Ze was altijd vét veel kleiner dan ik was.. maar nu niet meer. Nog maar een beetje kleiner.. maar niet heel erg. Floor wordt ook alweer bijna 10. Tja. Onze moeders knuffelde keihard.. en toen keken ze naar ons. "Moeten jullie niet knuffelen?"..
- uhmmm nee.. zeiden we in koor... en toen schoten we daar óók weer hard van in de lach.
Ik nodigde Floor uit in mijn kamer.. waar het een giga zooi was.. maar daar schaamde ik me minder voor dan voor Mirjam en mama die naar ons staren en zich ermee bemoeide. Ze zouden maar een half uurtje een kopje koffie komen drinken en een fatsoenlijke date plannen, maar een half uur werd 2 uur.. en toen was het nóg veel te snel. Ik vroeg mama een foto te maken. Op mijn eigen camera. Zo kan ik haar niet meer vergeten!
Toen ze weg waren had ik zó een goed humeur.. dat ik het zelfs niet meer erg vond samen mijn kamer op te ruimen (al was het wel erg dat het bijna 3 uur duurde)

1 opmerking:

Ama zei

Wat een vette pech, dat jullie auto gerepareerd moet, maar wel een super verrassing, dat jouw lieve vriendin Floor met haar mama en papa naar jullie toe kwamen. Dat zijn wel echte Vrienden!!!!!
Wat een kei super verrassing. Leuk de foto van jullie twee Amber. Ama kent Floor ook al vanaf zij een baby was, ik weet niet wat ik zie. Twee zulke dames kun je bijna zeggen. Geweldig!!!!
Wat gezellig, dat Floor mee naar jouw kamer ging, het hoeft niet per se opgeruimd te zijn, als het maar samen gezellig is toch!!!! Wat super lief, dat jullie later samen nog konden opruimen, dan heb je weer wat meer leefruimte op je eigen kamer. Zoooo lief schat.xxxxxxxxx