Het zal allemaal best maar joh..spoken en geesten en duivels en draken.. die me willen vermoorden. Ik hoor geen geruis.. ik hoor "ik kom je vermoorden".. écht.. dóódsbang van dat raam. En dus had ik een idee. Ik wil alles verschuiven in mijn kamer.. mijn bed verschuiven.. met het hoofdeinde héél ver weg bij dat raam.. en ik wil dan ook meteen opruimen (een argument waar mama wel gevoelig voor is. Opruimen vind ze altijd super goed. En ik heb héél veel kapotte dingen.. en kinderachtige dingen.. en dingen waar ik niks meer mee doe. Ik wilde een computer op mijn bureau.. voor "huiswerk enzo mam"..
En alles bij elkaar .. vond ze het een goed idee. We hadden de afgelopen weken al veel dingen weggegooid.. tekeningen gemaakt van hoe het nu moest.. Maten opgenomen.. want met name dat bed verschuiven zou net wèl net niet gaan. Ik heb een héél smal kamertje. En vandaag begonnen we. Eerst met spullen in kratten leggen.
We maakten drie kratten vol met dingen die niet weg mochten. Ik wilde mijn computertafeltje weg... veel te klein.. en als de commodekast onder mijn planken vandaan kwam kon dáár mijn aquarium op.. die staat nu op mijn bureau.. en zo kan ik niet werken op mijn bureau. Het aquarium moest dus leeg.. en helemaal schoon.
Volledig.. helemaal .. schoon. Dat was eigenlijk een nog veel grotere klus dan het bed draaien.
Mijn bureau kwam onder het raam.. daar heb ik lekker veel licht en de computer ging erop in plaats van het aquarium. Mijn verzameling schuddebollen op de planken in plaats van Pinkeltje en Wipneus en Pim.. (daar ben ik ten slotte véél te groot voor. Ook voor die prinsessestoel zeg maar.. dus die moest ook weg.. en mijn vlaggetjes.. want die zijn kinderachtig! Mijn kledingkast
werd uitgemest en ging naast mijn bureau in een soort van slang schuif... bed commode kast in een circeltje draaien. Het ging hartstikke goed.. het bed draaide tegen de wand en de commode was sterk genoeg
om mijn aquarium te houden. Lekker tegenover mijn hoofdeinde zodat ik het vanuit mijn bed kan bekijken.
Er ging een vrachtlading knuffels weg... maar Garfield moest blijven!! En mijn planbord en ladekast onder mijn bed bleef. 
Héérlijk.. zó is het helemaal goed!
1 opmerking:
Wat een goed idee en alles zo helemaal goed kunnen omdraaien, dat is wel kunstwerk hoor schat. Super mooi en voor jou veiliger gevoel, om heerlijk rustig te kunnen slapen en daar gaat het om. heel veel geluk en plezier met je prachtige nieuwe slaapkamer en werkkamer voor je huiswerk of andere dingen om te doen. Super gepland en alles past prima. Mooi je aquarium vanuit je bed kunnen bekijken. heel veel succes, fijn dat ama het ook kan zien zo. Dank je wel schat. xxxxxxxx
Een reactie posten