We eten heel slecht.
Bijna nooit ons bord leeg.
Papa scheld en scheld.. Dat hij uren in de keuken staat en dat we dan 3 muizenhapjes nemen en dan zeggen dat we voldaan zijn.
Mama hartstikke boos.
Echt Verschrikkelijk Boos..
Op ons, op papa..
Iets over iedere keer "gedoe" tijdens het eten. Iedere keer gemopper en dezelfde discussie.... en toen ging het ineens over de hoeveelheden koek, chips en snoep die gedurende de dag naar binnen gaan.. en toen kreeg ik de kriebels.. ik was niet blij met de richting die dit gesprek op ging.
En als mama boos wordt.. is het net zo een vulkaan die pruttelend op gang komt en dan uitbarst.. overstroomt.. afschuwelijk heet..
En ja hoor.. WHAM!
Ineens opgestaan van tafel.. grote zak gepakt... en daar ging de arm door de snoepkast. Kauwgomballen.. cakejes.. snoepjes.. chipjes.. koek.. repen chocolade.. álles verdween in een enorme zak.. knoop erin en richting schuur.
Razend was ze.. Papa keek beteuterd.. "ze hebben ook tussendoortjes nodig hoor!"
en dus schreeuwde ze iets over fruitschalen vol die aan het eind van de week in de prullenbak belandde wegens rottingsverschijnselen.. zodat er op de markt weer fijn nieuw gehaald kon worden.
Papa wist wel beter dan te zeggen dat ze onredelijk was om Pompeii verschijnselen in onze woonkamer te voorkomen.
En 's avonds zaten we op de bank.. beetje tv kijken.. de derde herhaling van "de Drakenrijders van Berk".. we mogen geen Netflix.. want morgen moet Noah zijn laatste wedstrijd in de competitie spelen.
En Noah had trek in snoep.. en zat te zeuren.. over dropjes.. zoethout..
En ineens moest ik ZO lachen!
Ik zette een stemmetje op "Noah! .. Noah!!.. Ik mis je.. ik wil in je buik.. doe je mond eens open.. dan kom ik eraan vliegen."
- Hoor je dat Noah?? Dat zijn je snoepjes.. vanuit de schuur..
ze missen je en roepen je-
1 opmerking:
Oh Oh, hier mag ama niets op zeggen, maar ik begrijp mama wel heel erg goed. Waar het buikje vol met lekkers zit, is er weinig plek voor gezond eten.
Misschien even rustigen met snoepen en dan later weer af en toe een dropje of stukje chocolade. Ama mag niet lachen, maar ik begrijp het verhaal van mama helemaal. Liefs wij tweexxxxxxxxxx
Een reactie posten