Pagina's

zaterdag 1 maart 2014

Kindercarnaval

Carnaval in Limburg.. en op zaterdag is dan de kinderoptocht in het Centrum. Die duurt niet zo héél lang als de grote.. Ik had nogal issues over wat ik aan zou trekken / op zou doen. Mama had een krat meegenomen dus ik had veel te kiezen. Ze had vorig jaar een trofee van Lonneke (dat hoort ook een beetje bij Carnaval in Limburg.. trofeeën scoren...) Lonneke was vorig jaar het geel uit de regenboog en had een paraplu diadeem. Ik wilde graag een geschminkt gezicht met de diadeem.. en toen herinnerde ik me ineens dat ze me plagen met "paraplumeisje".. hmmm.. dan is dit niet zo een goed idee dus! Toch maar als non dus.. Op weg naar het centrum vond ik de duiven eigenlijk veel leuker dan het opstellen voor de optocht. Noah was niet meer gewend aan mama's camera ... hij had wat issues met met haar praten.. en zijn gezicht deed nog een beetje zeer.. Er was iets gebeurd en de optocht werd omgeleid.. ze kwamen niet meer langs waar we langs zouden komen. De onrust was groot.. mensen verplaatsten zich.. het duurde lang.. en toen.. toen zagen we ze EINDELIJK komen. Ik was vergeten dat dit Limburg is.. en dat iedereen geschminkt is ( ok.. bijna iedereen) .. en niet alleen verkleed.. dat het eigenlijk niet echt iets moet zijn.. (nou ja.. uitzonderingen daargelaten) ... Er waren héél veel prachtige kinderen met heel veel prachtige schmink en mooie pruiken en mooie hoeden en mooie wimpers.. het was echt.. super super mooi! Er was snoep.. héél veel snoep.. en toen besloten we achter de staart van de optocht aan te rennen.. achter de wagen van de jeugdprins.. die aan het einde van de stoet echt álles overboord kieperde wat hij nog had. We verzamelde het als gekken.. apa .. ama.. en mama ook op hun knieën. Noah wilde precies genoeg zure matten voor hem en de kinderen in zijn klas én een zak chips voor Elisa want zij mag geen zure matten. Dat was een tof idee dus dat wilde ik ook.. midden op straat gingen we tellen en verdelen..  Thuis.. gingen we nog spelen en eten.. en nog meer spelen.. weet je wat het mooiste is? Spelen met eten (snoep) .. prachtige geknoopte snoepkettingen maken! We speelden tot het héél héél laat was..

1 opmerking:

Ama zei

Wat geweldig lieverds, dat we toch nog op tijd waren, om samen veel snoepgoed te verzamelen, zelfs voor de kinderen in jullie klas. dat vond ik wel heel erg lief.
een gezellig optocht, die gelukkig niet zoooo lang duurde en toch heel mooi was. En daarna thuis bij apa en ama nog gezellig na spelen en genieten en dan lekker slapen, om volgende dag nog een keer te genieten van Carnaval in Heele.xxxxxxx