en spoot onze haren ook helemaal oranje.
Vlaggen op onze wangen en we waren er helemaal klaar voor. Mama ging met ons mee want zij ging helpen. Ze had er ook vét veel zin in. In onze klas gingen we eerst samen "Juichies" maken.
Vet grappig.
Ik sprong heen en weer en op en neer
... het was een beetje lastig om niet als een grote vlek op de foto te komen.
Amber had er allemaal niet zo heel veel zin in.
Ze vindt zoiets heel heel moeilijk.
Ik snap ook niet zo goed waarom.
Ik wel.
Ik vond het hartstikke leuk en ook super leuk om bij Mama en juf Trudy de zandbakkenrace te doen. We oefende een dansje
, liepen polonaise
tijdens de pauze in mijn klas en deden Twister
bij de moeder van Kane.
Vet tof was twisteren. Helaas was het toen alweer afgelopen. We sloten alles af,
alle klassen tegelijk op het schoolplein met het dansje wat we met zijn allen geoefend hadden
Thuis moest ik aan mijn huiswerk.
Morgen is de laatste dag dat ik mijn tafelboekje in kan leveren dus moest ik eerst vet veel sommen maken.
Mama kreeg de kolder in haar kop en wilde nu eindelijk de straat versieren. Het spandoek ophangen en de vlaggetjes enzo. Twee jaar geleden met het EK lukte het haar om de hele straat te enthousiasmeren en iedereen te motiveren mee te helpen en mee te doen. Nu was ze al een week bezig en wilde níemand. "We winnen toch niet... het heeft geen zin.. dan ga je het ophangen en kun je het binnen tien dagen allemaal weer weghalen"... driehonderd verschillende redenen om het niet te willen en niet mee te doe en nu had ze bedacht dat ze het dan wel in haar eentje ging doen met een ladder ofzo. Buurman Mark stond het zo eens vanaf een afstandje te bekijken hoe ze stond te worstelen en te wiebelen en besloot uiteindelijk toch maar te helpen.
Toen ik eindelijk eindelijk klaar was met mijn boekje was het al aardig oranje.
Amber ging naar de blauwe Zeeridders en mama ging met mij vieren dat het klaar was. We gingen samen op de fiets naar de Schooten. Ik vind fietstochtjes maken al heel leuk maar nu gingen we ook visfrietjes halen. Ik ben dól op visfrietjes
.Daarna gingen we shoppen. Ik heb altijd ontzettend last van hitte. Ik heb het heel snel warm en heel veel zweet.. daar kan je niet zoveel aan doen. Dan ben ik ook nog een beetje een heethoofd. Dat komt omdat ik heel veel haar heb. Daar kan je wel wat aan doen ... maar papa vindt dat niet zo leuk. Hij vindt het jammer van mijn krullen. Hoe langer mijn haar wordt hoe meer krullen ik krijg en papa had vroeger ook altijd lang haar. Mama is dól op krullen maar vindt het ook altijd een beetje zielig dat ik zo een last heb. Dus hebben ze discussie. Eeuwig discussie. Verder heb ik nog last van de zon in mijn ogen, was mijn pilotenbril een beetje klein geworden en gekrakt terwijl ik hem op probeerde te zetten. Ik mocht een nieuwe zonnebril en paste er vet veel
tot ik precies de goeie had gevonden. Een vet coole! Hij is geel met oranje en precies goed voor het WK!
Toen gingen we naar Mevrouw Sushi omdat mama wilde bestellen voor haar Stellafeestje. Mevrouw Sushi doet altijd vet aardig tegen me maar ik voel me dan verschrikkelijk ongemakkelijk. Ze gaat altijd cadeautjes voor me zoeken maar ja..Gelukkig kreeg ik dit keer een jongensding.. en geen Hanna Montana spullen. Spiderman.. voor jongens.. helaas was het bellenblaas.. ik ben wel klein maar uhmm... Ik keek eens naar mama en mama deed dat ding met haar ogen... en dus mompelde ik "dank U wel".. en werd nog eens vriendelijk in mijn wang geknepen.. *zucht*We liepen de deur uit en ik keek eens naar Mama die héél blij keek. Ze wordt toch altijd zó blij van Sushi... onbegrijpelijk! En toen zag mama mij kijken en sloeg haar arm om me heen.
"Weet je vent... ik ben woest trots op je dat je netjes dank u wel zei... echt woest woest woest trots!"
- Ja maar..
"Ik weet het man... ik denk dat het gewoon maar 'Billenblaas' moet zijn!"
- Uhuh.. Stijn houdt ervan maar die is twéé! Dat is anders
"Ik weet het.. máár... het was vét lief bedoeld.. en ze wilde je blij maken.. ze kent je alleen niet goed genoeg en ze weet niet precies hoe oud je bent dus het is moeilijk.. ze heeft ook geen speelgoedwinkel maar een restaurant hé?! En als je het aan Stijn geeft wordt Stijn óók vet blij en het is fijn als je andere mensen blij kunt maken.. daar krijg je zélf ook weer een blij gevoel van."
- Nou dat weet ik niet hoor... dan wil hij me kussen.. en hij heeft altijd een beetje spuug bij zijn mond als hij kust en hij doet zijn mond niet dicht... dat vind ik niet prettig!!!! En soms stinkt hij ook een beetje want dan heeft hij gewoon in zijn broek gepoept!! Mama.. ik ga later écht geen vader worden..ik houd gewoon niet van babies... echt niet! Ik wou maar dat Stijn gewoon 7 was.. net als ik!
1 opmerking:
Oh wat een super verhaal. Hier word ik zoooo BLIJ van Noah!!!!!!!!!
Geweldig, dat je met mama ging shoppen en getrakteerd werd op een nieuwe zonnebril en vis frietjes!!!
Maar het verhaal van de bellenblaas en zo vind ik het alder mooiste!!!!!
Heel veel liefs mannetje. Ik hou van JOU!!!xxxxxxwij twee.
Een reactie posten