Pagina's

vrijdag 21 februari 2014

Carnaval op school

Carnaval had nogal wat voeten in aarde dit jaar. Mijn indianenpak is een beetje klein, bovendien gebruik ik dat al 2 jaar. Ik wilde een nieuwe. Mama en ik waren woensdag voor de derde middag in de stad geweest en toch wel lichtelijk wanhopig geworden. Carnavalspakjes tot maatje 128.. daar zat ik dus 2 jaar geleden in.. en dan.. voor volwassenen. Dát dan weer net niet. Mama wilde uiteindelijk allemaal zilveren spullen kopen.. met een zilveren pruik.. en veel zilver schmink, maar jóh. Dit is Noord- Holland. Hier wil ik iets zíjn. Dat met schmink en pruiken enzo.. dat doen ze in Limburg. Als ik helemaal zilver ben.. en iemand vraagt "als wat ben je?".. dan weet ik toch gewoon niet wat ik moet zeggen. Dat vragen ze me dáár nooit. Uiteindelijk vonden we een nonnenpak in mijn maat.. en DIE wilde ik!
Mama snapte er niet zoveel van. "wil je dat écht Amber??"
- Yep
"weet je het zeker?"
- Yep! Hoezo?
En dus was ik non.
Noah had dezelfde issues. Hij wilde zijn oude pakken niet meer.. Hij wilde geen draak zijn.. geen Buzz Lightyear.. hij vond alles kinderachtig. Bovendien had zijn vriend gezegd dat het pas cool is als je als jezelf gaat.
Dus wilde hij als zichzelf... Althans
...
Ik wilde eigenlijk wel.. maar ook weer niet.. ik wist het niet. En toen vroeg mama of ik er geen spijt van zou krijgen als alle kinderen verkleed zouden zijn.. behalve ik.. en mijn vriend dan. En toen .. twijfelde ik.. en werd ik een halve piraat. Piraat Noah. Zonder hoed.. zonder ooglapje.. maar wel met een piratenshirt. En stiekem had ik wel een beetje spijt... van mijn Dino pak.. want dan had ik toch mooi bij Mees gepast.

In de klas was het heel leuk. Alle tafels stonden tegen elkaar aan en vormden een catwalk en toen mochten we een voor een of samen met je vriendin je costuum showen. Yus had geen costuum en dus had ik mijn indianenpak voor haar meegenomen. Het stond haar hartstikke goed! We dronken limonade en speelden spelletjes.

De Finale van The Voice Kids was vet stom. Amber was moe en boos en ging in bed liggen.. en ik.. vond het gewoon niet zo leuk allemaal. Mama printte kleurplaten voor me en ik ging lekker kleuren. Het duurde heel lang.. en ik werd moe.. en ik wilde naar bed. En dus ging ik gewoon.

1 opmerking:

Ama zei

Wat een leuk pakje Amer als Non!! Leuk ook Noah als halve Piraat. je gaat gewoon zoals Jullie zelf het leuk vinden. De bedoeling is denk ik gewoon, dat het gezellig is en het maakt dan ook niet uit, hoe je verkleed gaat. De hoofdzaak is, gezellig samen feesten toch.
Jammer van de vreemde uitslag bij Voice Kids, maar het zei zo.
We kunnen niet altijd begrijpen, hoe de jury vaak beoordeelt!!!
Miljoen kusjes voor jullie van Apa en Ama.xxxxxx