Pagina's

zondag 23 februari 2014

Doetinchem

Het was vanochtend verschrikkelijk vroeg. We gaan naar Doetinchem... de enige plaats met Topo die ik feilloos aan kan wijzen. Mijn vriendin woont er. En het is héél ver weg! Ik mocht lekker langzaam wakker worden met King, en toen gingen we hem samen uitlaten. King wil overal naartoe waar ik ga. Hij is hartstikke dol op me en ik op hem! Mama is ook dol op me en had me vet gemist... ik haar ook wel en beetje maar.. joh.. dan zit ze in de trein waar wij instappen en dan wil ze dus gewoon in het openbaar knuffelen. Jeutje! Ikke niet! Het erge was dat iedereen zich ermee ging bemoeien. Andere Mireille.. Eva zei dat ze het onbeschoft vond om je moeder niet te groeten.. Daan ging zijn moeder even lekker demonstratief in het openbaar knuffelen. Maar ik vond het stom! Vet stom. En het hielp heus niet hun gebemoei! Ik wilde gewoon lekker met mama's ipad. Maar toen deed mama stom.. ze zei.. "mijn tablet? Nou.. niet in het openbaar!"..en dus bleef hij in haar tas.. en zat ik met een lege DS. Gelukkig zaten we eerste klas.. en zette ik (of eigenlijk de conducteur) haar schaakmat..Stopcontacten in de eerste klas coupés.. vet tof!  Overstappen op een andere trein van een andere maatschappij en nog maar een half uurtje. Op het station stond Esmee al te springen en toen de deuren opengingen vloog ze me om mijn nek en kreeg ik een dikke knuffel (maar dat is écht anders!). We liepen maar snel weg voordat het gezeur weer opnieuw begon. We pasten niet allemaal in Ilse's auto dus de groters gingen met zijn vieren met de auto en Daan ging bij Coen achterop en ik bij Esmee. Helemaal prima zo! En terwijl mama met haar vriendinnen in de tuin in de zon bij kletsten.. speelden wij en speelden we in de speeltuin bij Esmee's huis.. tot we rammelden van de honger. Na het eten was Esmee niet zo lekker en wilden we binnen spelen. Eerst op haar kamer waar ik een armbandje van haar kreeg... en daarna beneden. Ze had uilenballen en toen gingen we uilenballen pluizen. We vinden dezelfde dingen leuk wij twee... en ik vind het zó erg dat ze zó ver weg woont. Zó jammer dat we ook alweer vroeg weg moesten. Half vijf! Belachelijk!! Véél te vroeg!

1 opmerking:

Ama zei

Wat een super herkenbaar verhaal. Maar als de kinderen genieten, nog wel samen met King, ook super, dan kunnen de mama's ook gezellig bijpraten en heeft ieder het naar de zin.
Fijn dat jullie allen vast een fijne dag samen hebben beleefd, de tijd gaat altijd veel te snel Amber, als het gezellig is, maar er komt zeker weer een volgende keer.
Nagenieten is vaak ook best fijn toch. Liefs en ongezien Miljoen kusjes voor JOU Lieverd.xxxxxxxxxx